Przegląd Toyoty Yaris

image
Udostępnij Facebook Twitter

Podejrzewamy, że demografia wieku przeciętnego nabywcy Yarisa zostanie przecięta na pół wraz z wprowadzeniem na rynek najnowszego modelu Toyoty - jednej z największych motoryzacyjnych niespodzianek ostatniego roku.

Najlepiej sprzedający się supermini japońskiego giganta został przekształcony na jego czwartą generację, z fajnym wyglądem, topową technologią, sprytnym opakowaniem i wydajnym benzynowo-elektrycznym systemem hybrydowym.

Ale wtedy, to jest do przeciwko takim jak Ford Fiesta, Renault Clio, Volkswagen Polo, Peugeot 208 i Vauxhall Corsa, więc to musi być dobre.

Yaris jest dostępny tylko jako samodoładowanie hybrydowy (czyli nie trzeba go podłączyć) i jego silniki benzynowe i elektryczne produkują łącznie 114 KM, co skutkuje 0-62mph czas 9,7 sekundy i prędkość maksymalna 109mph (może nawet uruchomić na elektrycznym do 80mph).

Co ważniejsze dla niektórych, na papierze jest w stanie do 68.8mpg i emisji CO2 są niskie 92g / km.

O sprytnym systemie hybrydowym porozmawiamy później - na razie skupmy się na pierwszych wrażeniach...

Nowy Yaris został przeprojektowany od podstaw i ma teraz znacznie bardziej atletyczny wygląd z szerokim grillem w połączeniu z krótkimi zwisami i wybrzuszonymi nadkolami.

W przeciwieństwie do większości samochodów nowej generacji, Yaris w rzeczywistości nieznacznie zmniejszył swoją długość i wysokość (odpowiednio o 5 mm i 40 mm), choć jest o 50 mm szerszy.

Co najważniejsze, jest większy w środku dzięki dłuższemu rozstawowi osi, co pozwala siedzieć niżej i bardziej z tyłu samochodu.

Układ deski rozdzielczej jest dość konwencjonalny, z wysoko umieszczonym na środku wyświetlaczem infotainment.

We wnętrzu zastosowano połączenie miękkich w dotyku materiałów i wytrzymałych plastików, a z tyłu jest zaskakująco przestronnie - wystarczy miejsca dla kilku dorosłych osób.

Bagażnik o pojemności 286 litrów jest skromny (choć superminis nie są dużo krótsze), a po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 947 litrów.

W cenie od 19 910 funtów dostępne są cztery dobrze wyposażone klasy wykończenia (Icon, Design, Dynamic i Excel).

Standardowe wyposażenie obejmuje system Toyota Safety Sense, który obejmuje autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i automatyczne reflektory, pomagając Yarisowi osiągnąć maksymalną ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP na poziomie pięciu gwiazdek.

Inne standardowe udogodnienia obejmują klimatyzację, kamerę cofania oraz integrację smartfonów Apple CarPlay/Android Auto za pośrednictwem 7,0-calowego ekranu dotykowego.

Zalecamy zdecydować się na Design lub powyżej, ponieważ otrzymasz większy 8,0-calowy ekran dotykowy, szkło prywatności, snazzier stopy i reflektory LED, ale dziwnie nie wbudowany system nawigacji satelitarnej, więc będziesz musiał lustro swój telefon.

Odchodzący Yaris sprzedawał się dobrze, ale nie był to najbardziej ekscytujący samochód do jazdy. Dobra wiadomość jest taka, że nowy model to ogromna poprawa.

Prawdopodobnie będziesz się ślizgać w niemal bezgłośnym trybie elektrycznym, a silnik zacznie działać niedługo potem. Jest to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra, ale w przeciwieństwie do wielu konkurentów, słychać tylko słaby pomruk.

W ruchu, płynnie przełącza się między czystym silnikiem elektrycznym a benzynowym i wydaje się szybszy niż wskazują na to oficjalne dane.

Dzięki hamowaniu odzyskowemu (odzyskiwanie energii traconej podczas hamowania), samochód jest w jak największym stopniu zasilany energią elektryczną.

Jest to szczególnie satysfakcjonujące i relaksujące w jeździe miejskiej, gdzie większość czasu spędza w trybie EV. Lekki układ kierowniczy i kompaktowe wymiary sprawiają, że Yaris jest świetnym towarzyszem w mieście.

Yarisem można się też dobrze bawić na otwartych drogach, gdzie jest zwinny, przyczepny i zaskakująco dobrze się prowadzi.

Jazda nie należy do najbardziej wyrafinowanych w tej klasie, ale jest całkowicie akceptowalna i łatwo ją wybaczyć, biorąc pod uwagę wyrafinowanie silnika.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje również skrzynia biegów CVT, która w przeciwieństwie do wielu innych, zachowuje się stosunkowo spokojnie podczas przyspieszania. Innymi słowy, aby obroty gwałtownie wzrosły, trzeba naprawdę wrzucić wyższy bieg.

A wisienką na torcie jest to, że 60-plus MPG jest bardzo osiągalne, co czyni go jednym z najbardziej ekonomicznych superminis na rynku. Dodajmy do tego pięcioletnią gwarancję Toyoty, a stanie się on jednym z najlepszych w swojej klasie.

Werdykt: Całkowicie nowa Toyota Yaris jest trochę jak objawienie. Sportowy, stylowy, bezpieczny i zaskakująco dynamiczny na drodze, z pewnością powinien znaleźć się na Twojej krótkiej liście małych samochodów.

Toyota UK

Recenzja Toyoty C-HR