Prototyp wodorowego pick-upa Toyota Hilux ujawniony

image

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter

Toyota osiągnęła kolejny kamień milowy na drodze do zerowej emisji dwutlenku węgla, prezentując prototyp Hiluxa z wodorowym ogniwem paliwowym.

Zbudowany w fabryce samochodów Toyota Manufacturing UK w Burnaston w Derby, został opracowany w ramach wspólnego projektu z partnerami konsorcjum, przy wsparciu finansowym rządu Wielkiej Brytanii (za pośrednictwem Advanced Propulsion Centre).

Nowy układ napędowy wykorzystuje podstawowe elementy elektrycznego sedana Toyota Mirai z wodorowymi ogniwami paliwowymi - technologię, która dowiodła swojej jakości w ciągu prawie 10 lat produkcji komercyjnej. Podczas jazdy ogniwo paliwowe nie emituje spalin innych niż czysta woda.

Wykorzystywane są trzy wysokociśnieniowe zbiorniki paliwa, co zapewnia Hiluxowi oczekiwany zasięg ponad 365 mil - znacznie większy niż można by osiągnąć za pomocą elektrycznego systemu akumulatorowego. Akumulator, który przechowuje energię elektryczną wytwarzaną na pokładzie przez ogniwo paliwowe, jest umieszczony w tylnej części bagażnika, unikając utraty przestrzeni w kabinie.

"Zespół projektowy wykonał niesamowitą pracę w bardzo krótkim czasie, od stworzenia obszaru budowy prototypu do ukończenia pierwszego pojazdu" - powiedział Richard Kenworthy, dyrektor zarządzający TMUK.

"Dofinansowanie rządu brytyjskiego umożliwiło nam nie tylko opracowanie nowego pojazdu w rekordowym czasie, ale także podniesienie kwalifikacji naszych zespołów do pracy nad technologiami związanymi z wodorem, co mamy nadzieję wykorzystać w przyszłości".

"To wielki wotum zaufania dla brytyjskiej produkcji i jej potencjału w zakresie dostarczania pojazdów bezemisyjnych, aby spełnić przyszłe cele".

Recenzja Toyoty C-HR